2017 az újrakezdés éve

2017 az újrakezdés éve

2017. 01. 11.

2017 az újrakezdés éve

Ezt mondják és írják több blogbejegyzésben, hát vegyük mi is így és álljunk neki új energiával az újrakezdésnek. A vállalkozás életében a januári hónap a tervezés, az új alapok lerakásának ideje. Tegyünk mi is így és kezdjük el az első lépéseket.

Lépésről lépésre

1. Gondoljuk át mi is az, amit év végéig szeretnénk elérni, majd vegyük elő a vállalkozással kapcsolatos füzetünket és tollat és írjuk is le! Ez fontos, hogy ne csak gondolatban gondoljunk rá, hanem tegyük valóssággá azáltal, hogy leírjuk a gondolatainkat.

2. Irjuk le azt a három dolgot, amit mindenképpen el akarunk érni 2017-ben! Ezek lesznek a fő céljaink.

3. Gondoljuk át, azt is, hogy a főcéloknak vannak-e kisebb részcéljai, amelyben már konkrétumokat, számokat, elvárt eredményeket is tervezünk.

4. Gondoljuk át, hogy milyen kihívásokat gördíthet elénk az élet, a piac, az ügyfelek a fenti részterületeken és ehhez milyen megoldást vagy megoldásokat tudunk javasolni. Vizsgáljuk meg a kockázatokat is!

5. Gondoljuk át, hogy a célok eléréshez, milyen úton kell végighaladnunk, milyen feladatok várnak ránk és ehhez milyen erőforrásaink állnak rendelkezésre.

6. Gondoljuk át az egyes rendelkezésre álló erőforrásokat és tervezzük is meg ezeket! Ha valamiben hiányt szenvednénk, gondoljuk át, hogy miként tudjuk azokat pótolni, kiegészíteni vagy mások segítségével megoldani.

7. Gondoljuk át, hogy kik lehetnek a 2017-es évben partnereink, alvállalkozóink, beszállítóink, alkalmazottaink és fejlesztőink a vállalkozásunkban. Ne felejtsétek el, hogy mi nők jól tudunk kapcsolatokat építeni és fontos, hogy ezeket ápoljuk. Kérjetek segítséget, ha arra van szükségetek!

8. Ha ezek a lépések készek, akkor most jön a balagyféltekés, elemzős, számokkal teli világ! Most írjátok le a költségeteiket az egyes feladatokhoz és a várt bevételeteket is! Ütemezzétek be a  bevételeket és költségeket egyaránt és nézzétek meg, hogy hol van az a határ, ahol likviditásra kell már gondolnotok!

9. Ha végig mentetek ezen a nyolc lépésen, akkor már csak az ütemterv/akcióterv hiányzik. Osszátok be a célok szerinti feladatokat és hozzátartozó erőforrásokat, költségvetést és minden mást, ami még hozzá szükséges (ez az akcióterv) és ezt tervezzétek meg az év hónapjaira lebontva. (ez az ütemterv) Aki nem szereti a határidőket, annak ez most nem fog tetszeni, de HATÁRIDŐKRE szükség van, azért, hogy tudjál haladni az utadon és ne torlódjanak fel a munkák, ha valamivel elcsúszol. Ha valaki szeret halogatni, akkor javaslom annak legyen több belső határideje egy-egy feladathoz és ha azt teljesíti, akkor jutalmazza meg magát! 

10. Kész az éves terved a vállalkozásodra vonatkozóan. Ne tedd a fiókba, mert ott nem ér semmit! Ragaszd ki a faladra, tűzd ki a tábládra, hogy minden nap lásd és nyomon kövesd, hol tartasz és hogyan haladsz.

Az évek tapasztalata alapján coach társammal C. Szabó Helgával közösen 2017-re is elkészítettünk neked egy évtervezőt, amely több oldalas, feladatokkal teli valamint színes, a tartalmat erősítő vizuális megjelenítésével élvezetesebbé teszi ezt a tervezési folyamatot. Vegyétek, vigyétek és terjesszétek másoknak is, hiszen mi sokat dolgoztunk rajta, hogy a ti céljaitokat szolgálja.

Az újrakezdéshez, a tervezéshez nyújt segítséget az Évtervező, Projekttervező 2017-es változata. Egyedi üzleti tervezők vállalkozónőknek és annak, aki még szereti a színes, feladatokkal teli tervezőket. http://bit.ly/2ieMLMD